مراقب حفره امنیتی جدید اینترنت اکسپلورر باشید
دانش و اندیشه
درباره وبلاگ


امید است که مطالب وبلاگ دانش و اندیشه درجهت ارتقای اطلاعات شما عزیزان گام بلندی برداشته باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

شکاف‌های امنیتی که در اینترنت اکسپلورر جدید یافت شده‌اند به حمله کننده‌های اینترنتی این اجازه را می‌دهند تا به راحتی مکان‌نمای ماوس شما را روی صفحه ردیابی کنند. آنها حتی می‌توانند این کار را وقتی در حال مرور وب نیستید هم انجام دهند. همه نسخه‌های مرورگر مایکروسافت یعنی IE6، IE7، IE8، IE9 و IE10 این مشکل امنیتی را دارند.

update-ie8-in-windows-7.jpg

این باگ نخستین بار حدود یک ماه پیش توسط Spider.io کشف شد و در تاریخ اول اکتبر سال جاری توسط این شرکت امنیتی به مایکروسافت اعلام شد. Spider.io می‌گوید، مرکز تحقیقات امنیتی مایکروسافت از باگ اینترنت اکسپلورر آگاه بود اما به محققان خود گفته که برای برطرف کردن این مشکل از نسخه موجود هیچ عجله‌ای ندارد.

شکاف امنیتی موجود در مرورگر مایکروسافت به گونه‌ای است که بدون اینکه حتی نرم‌افزار آلوده یا مخربی را دانلود و نصب کرده باشید نیز همه فعالیت‌های اینترنتی شما در IE را ضبط می‌کند. به این ترتیب، هکر می‌تواند به راحتی یک آگهی روی صفحه وب‌سایتی که در حال بازدید از آن هستید را خریداری کند و تا زمانی که آن وب‌سایت باز است، همه حرکات مکان‌نمای ماوس شما را ردیابی کند. این اتفاق اگر حتی صفحه مرورگر مینیمایز شده در پایین دسکتاپ باشد، یا کاربر در صفحه دیگری باشد نیز رخ می‌دهد.

microsoft-mouse-1.jpg

در حقیقت، Spider.io اعلام کرده است که این حفره امنیتی بیشتر توسط آگهی‌ دهنده‌های تبلیغاتی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد. این شرکت امنیتی بدون اینکه نامی از شرکتی خاص ببرد، می‌گوید دست‌کم دو شرکت تحلیل‌گر تبلیغات صفحه‌ای هستند که از این شکاف امنیتی اینترنت اکسپلورر سوءاستفاده می‌کنند.

در نتیجه، این شرکت امنیتی دیروز به طور عمومی هشدار داد: "بسیار مهم است که کاربران IE از مشکلات امنیتی این مرورگر و تبعات آن آگاهی داشته باشند".

برای اینکه اطلاعات مفید باشند، هکر باید بداند که شما اخیرا از چه وب‌سایت‌هایی دیدن کرده‌اید تا از طریق آگهی‌ها بتوانند به کامپیوتر شما نفوذ کنند. آن‌ها می‌دانند که باید بدافزار تبلیغاتی خود را کجا قرار دهند. هکرها همچنین می‌دانند که صفحه وب‌سایت دروغین خود را به چه شکلی طراحی کنند تا برای اعمال نقشه‌های خود ظاهر قانونی داشته باشد.

برای درک بهتر این مطلب پاراگرافی کوتاه از Bugtraq را در پایین آورده‌ایم:

به عنوان کاربر اینترنت اکسپلورر، همه حرکات ماوس شما می‌تواند ردیابی و ضبط شود. حتی اگر شما مراتب امنیتی را به خوبی اجرا کنید و هرگز نرم‌افزارهای مشکوک و مخرب را دانلود و نصب نکنید، باز هم این خطر وجود دارد. هکر با خریداری یک آگهی تبلیغاتی روی صفحه‌ای که از آن دیدن می‌کنید، به راحتی می‌تواند همه فعالیت‌های شما در اینترنت را دنبال کند. این خطرات به سایت‌های غیراخلاقی یا به اشتراک گذاری فایل محدود نمی شوند و امروزه می‌تواند هر وب‌سایتی از یوتیوب گرفته تا نیویورک‌تایمز را شامل شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها


آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 485
تعداد نظرات : 17
تعداد آنلاین : 4



Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
فروش انواع نوت بوک و قطعات رايانه
<-BlogTitle->
این سایت را حمایت می کنم